Komend schooljaar organiseren we in de Emmausparochie familiezondagen.

Een dag om elkaar te ontmoeten, samen te lunchen, samen te spelen, te praten en te bidden. Op deze zondagen zijn kinderen en hun ouders, maar ook koorleden, bijbelgroep-bezoekers, parochienieuws-bezorgers kortom álle parochianen van harte welkom!

De data voor komend schooljaar zijn:

• 13 oktober
  • 10 november
  • 8 december 2024
  • 12 januari
  • 9 februari
  • 9 maart 2025
  • 13 april 2025 (Palmzondag)
  • 18 mei 2025 (Communieviering)
  • juni 2025 (Slotdag)
  • 6 juli Heilig Vormsel

Hoe ziet zo’n familiezondag in Uithoorn eruit?

• 11:00 uur – Familieviering met Opmaat
  • 12:00 uur – Gezamenlijke lunch in het Trefcentrum
  • 12:45 uur – Gesprekken en catechese per leeftijdsgroep op eigen niveau
  • 14:00 uur – Afsluiting

Wat gaan we praktisch doen?

We gaan een pelgrimstocht maken op de familiezondagen. We doen dit aan de hand van de parabels en gelijkenissen uit de Bijbel. Jezus gebruikte deze verhalen met alledaagse, herkenbare situaties om zijn toehoorders een diepere boodschap mee te geven. De parabels hebben vaak een bijzondere wending en stralen iets uit van de hoop op Gods genade. We sluiten aan bij het Jubeljaar van de kerk in 2025, met als overkoepelende thema “Pelgrims van hoop”. De hoop woont in ieder hart als een verlangen en verwachting van goede dingen die gaan komen. Ook al weten we niet wat de toekomst zal zijn.

Als pelgrims worden we uitgenodigd om komend jaar mee op tocht te gaan, op zoek naar de christelijke hoop, die niet teleurstelt. Voor meer informatie : https://www.rkkerk.nl/jubeljaar

Tijdens deze familiezondagen zullen ook de voorbereidingen zijn voor de Eerste Heilige Communie en het Heilig Vormsel. Zie ook elders op de website (kom vieren bij ons)

Meer informatie over de familiezondagen

Hiervoor kun je contact opnemen met : Pastoor Marco Ingeborg Destellirer, Bart van de Rotten of Leonie van Ittersum