De Bijbelleesgroep bestaat al zo’n 30 jaar. Oorspronkelijk onder leiding van de Pastor en rond het jaar 1998 is door de Pastor de leiding overgedragen aan meerdere deelnemers. Dat bleek een hele opgave. De gespreksleider moest zich grondig voorbereiden om samen met de deelnemers de Schriftlezingen van de daarop volgende zondag uit te kunnen leggen. Dat was en is nog steeds een pittige klus. Het aantal deelnemers aan dit tweewekelijks bijbeluurtje bedroeg in de beginjaren ongeveer twaalf deelnemers.

We zijn nu 25 jaar verder en nog steeds zijn er twee gespreksleiders, die ieder met hun eigen specialiteit, zowel theologisch als historisch, op vakkundige wijze de deelnemers voorbereiden op de zondagse lezingen. Het aantal deelnemers is echter drastisch geslonken. Het afgelopen seizoen waren er naast de twee gespreksleiders slechts vier deelnemers. De vraag was dan ook: Moeten we hiermee doorgaan? Desalniettemin werd iedere bijeenkomst grondig en met veel inzet voorbereid. Ook voor het nieuwe werkjaar wilden de gespreksleiders zich weer inzetten voor deze klus. Ze verdienen dan ook onze grote waardering.

Wij hopen dat in het nieuwe seizoen wat meer belangstellenden zich aansluiten bij deze interessante en leerzame bijbelgesprekken. Er zijn ook dit werkjaar 2024 – 2025 weer vijftien bijeenkomsten gepland, steeds om de twee weken op donderdagmorgen van 10:45 uur tot 11:45 uur in de pastorie. Middels de parochiële weekagenda wordt ieder bijbeluurtje nog extra aangekondigd. We zien je graag aanschuiven!!

DATA BIJEENKOMSTEN:

• 26 september