Gezinszondagen: ook voor onze ‘oudere’ parochianen

Misschien heeft u weleens gelezen dat er in onze parochie elke maand een gezinszondag is. Misschien was u reactie wel meteen: oh, dat is alleen voor gezinnen en jonge mensen. Ik zou u willen aansporen om toch eens een keer aan te sluiten als deelnemer bij deze dagen.

Wat gebeurt er dan op een gezinsdag?

De dag begint met een gezinsviering waarbij kinderkoor OpMaat zingt. Daarna is er natuurlijk koffie en thee, maar iedereen die meedoet aan de gezinsdag neemt ook zelf iets te eten mee. Want aansluitend gaan alle deelnemers naar hun eigen groep: peuters en kleuters, de communicanten, de kinderen uit de middengroep, de vormelingen, de tieners en de jongeren. Voor de ouders en ouderen is er een aparte bijeenkomst: Pastoor Marco geeft uitleg over een verhaal uit de Bijbel en de mensen gaan daarna in kleine groepen met elkaar in gesprek. Zodoende kunt u in kleiner verband met elkaar uw geloof of geloofsvragen delen. Boeiend toch! En, ook al bent u ouder, je bent tenslotte nooit te oud om te leren.

De eerstvolgende gezinszondag is zondag 12 november. Dus grijp uw kans en kom met uw pakje brood naar de kerk!

Marlies