Openluchtviering op zondag 10 september 2023 10.00 uur in Nes a/d Amstel

Op zondag 10 september komen parochianen van alle 5 parochies van onze regio voor de 2e keer samen om elkaar te ontmoeten in een gezamenlijke viering. De voorgangers van deze viering zijn; pastoor Marco, kapelaan Darek en diaken Jeroen. Een unieke gebeurtenis en voor diegenen die er vorig jaar bij waren was het een belevenis van verbondenheid. Geweldig toch je geloof vieren onder Gods hemel!

Het thema van de viering van dit jaar zal zijn: Daar waar vriendschap is en liefde, daar is God.

Waar er twee of drie in mijn Naam bijeen zijn’, zegt Jezus, ‘daar ben ik in hun midden.’ Verenigd zijn in de naam van Jezus betekent geloven in een vorm van liefde die mooi is, heel hoog, en die de wereld vaak niet begrijpt of niet volledig wil accepteren. Toch, soms ook onbewust, verlangt deze wereld om de liefde van Jezus Christus te kennen. Het is een liefde die ons leert te vergeven en over grenzen van ons egoïsme heen te stappen, om de ander niet als vijand maar als broeder te zien. Om liefde boven gerechtigheid te stellen.

Uit elke parochie zal een koor de viering opluisteren, er is samenzang en we vergeten ook de kinderen niet. Zij zullen hun eigen kinderwoorddienst hebben en later in de viering een toepasselijk lied ten gehore brengen. Kortom zeer de moeite waard om naar deze unieke gebeurtenis te komen. We vinden het heel belangrijk dat iedereen die aanwezig wil zijn vervoer heeft om dit mee te maken.

In de weekenden voor 10 september zal elke parochie het vervoer op zijn eigen manier regelen. Informeer bij uw eigen secretariaat. Wij hopen elkaar als parochianen van dezelfde regio
te ontmoeten. WELKOM!

bron: lopende vuurtje, juli/augustus 2023