Kinderwoorddienst – Adventsproject

In de afgelopen adventsperiode hebben we in de Burght vier weken een kinderwoorddienst gehad. Samen met Johannes de Doper die ons opriep de paden recht te maken en een snelweg naar God te nemen. Een week later vertelde Johannes dat hij zelfs het meest stomme werkje niet waard was om te doen. Namelijk de sandaal van Jezus – de Messias – los te maken.

De laatste zondag van de advent hebben we het gehad over de komst van de engel bij Maria om haar te vertellen dat ze moeder van jezus – de Zoon van God – zou worden. Hoe Maria daarna snel naar haar nicht Elisabeth ging die in verwachting is van Johannes. En hoe ze samen deze wonderlijke tussenkomst van God vierden en bezongen.

Inmiddels was duidelijk geworden dat alle scholen eerder dicht zouden gaan. Daarom hadden de kinderen een (all- inclusive) pakketje meegekregen om zelf de kerststal af te kunnen maken. Met dank aan alle parochianen die op het laatst moment wc-rolletjes doneerden. Wat heb ik mooie foto’s van kerstgroepen van jullie ontvangen!

Als het mogelijk is willen we in de voorbereiding van Pasen in de 40-dagentijd weer op (alle) zondagen een kinderwoorddienst gaan organiseren. Maar hierover krijgen jullie op aswoensdag meer informatie.