Tentoonstelling over het leven van Moeder Teresa.

In de periode van zondag 3 tot en met zondag 17 oktober is er in de R.-K. kerk De Burght in Uithoorn een tentoonstelling over het leven van Moeder Teresa.
De tentoonstelling is geopend op woensdag, donderdag, vrijdag en zondag van
10.00 tot 11.00 uur.
Voor groepen kan de tentoonstelling op afspraak geopend worden door een e-mail te sturen naar pastores@emmaus-uithoorn.nl

Moeder Teresa, geboren als Agnes Gonxha Bojaxhiu (Skopje, 26 augustus 1910 – Calcutta, 5 september 1997), was een katholieke zuster, stichteres van de Missionarissen van Naastenliefde en Nobelprijswinnares voor de vrede. Zij zette zich in onder de armsten der armen in India. De congregatie die ze in 1950 stichtte telde in 2012 meer dan 4.500 leden met 300 tehuizen en was actief in 133 landen. Na haar dood werd in India een dag van nationale rouw afgekondigd. Ze ontving een staatsbegrafenis, een eer die in India normaal alleen verleend wordt aan de hoogste politieke leiders. In 2003 werd ze zalig verklaard en op 4 september 2016 volgde de heiligverklaring.
Bron en afbeelding:Wikipedia