Communicanten en vormelingen – Viering van vergeving

Leer ons om anderen te vergeven.
Leer ons te blijven geloven
dat de ander het goed bedoelt.
Leer ons goed te zijn zoals U,
zodat uw liefde onze liefde wordt.

Afgelopen vrijdag was er voor de communicanten en vormelingen een viering van vergeving ter voorbereiding op hun Eerste Heilige Communie en hun vormsel. We lazen het evangelie van de verloren zoon en de pastor vertelde dat het goed is om met God te praten in plaats van in onszelf. Als wij onze minder goede kanten voorleggen aan God, vergeeft hij onze fouten en mogen wij met hoop en vertrouwen van de barmhartige Vader een nieuwe start maken.

Eén voor één gingen communicanten en vormelingen in gesprek met een pastor. De koren OpMaat en Debuut zongen liederen uit Taizé die iedereen mee kon zingen. Ook mocht iedereen een kaarsje aansteken voor iemand. Op de tafel lagen blaadjes waar een gebed op geschreven kon worden. De blaadjes met vragen of berichtjes aan God werden in een schaal met water gelegd.

Het was een mooie viering. De communicanten en vormelingen zijn klaar voor hun grote dag.