Zaterdag 23 november 19.00 uur

Een spetterende musical over engelen die in rep en roer zijn in de hemel, omdat er een speciaal kind geboren gaat worden op aarde. Deze musical wordt verzorgd door de KISI met medewerking van kinderen uit de diverse kinderkoren uit onze regio. Alle kinderen zijn van harte welkom om op die zaterdag 23 november overdag het een en ander in te studeren om op 19.00 uur de uitvoering te geven. Voor hen die actief mee willen doen is er voor deze dag een speciale uitnodiging met alle informatie. Let dus op de posters en flyers om dit door te geven aan uw eventuele kinderen of kleinkinderen. Het belooft heel bijzonder te worden. Een leuke positieve manier om met kinderen en geloof om te gaan. (Groot)ouders en kinderen: van harte welkom op zaterdag 23 november om 19.00 uur in Uithoorn!

Kaartverkoop is op zondag 13/10 en zondag 17/11 na de gezinsmis en op het secretariaat op dinsdag en vrijdag van 9.00-12.00 uur

3 juli 2019

Vormsel betekent vorm-krijgen: God geeft door zijn Geest een “vorm” aan ons leven, en dat houdt niet bij de vormselviering op maar is een levenslange ervaring.

Wij zullen samen zijn, met elkaar praten, kennis maken en werken aan de groei van ons geestelijk leven.

Bijeenkomsten kalender
vrijdagen 20.00 – 21.00, Emmaüsparochie, Uithoorn

4 oktober – Ontzag voor God

22 november – Vroomheid

13 december – Kennis

24 januari – Raad

28 februari – Sterkte

27 maart – Inzicht

17 april – Wijsheid

15 mei – Feest van de verzoening

19 juni – Vormselvoorbereiding

Zaterdag 20 juni, 19uur: VORMSELVIERING

Nadere info: pastores@emmaus-uithoorn.nl

Dank aan alle vrijwilligers die hebben bijgedragen aan deze FANTASTISCHE dag!

In het trefcentrum werden de liedjes ingestudeerd met bijbehorende bewegingen. Tussendoor waren er spellen en opdrachten. Er was een quiz met vragenals “Wie is de moeder van Kaïn en Abel?” en “Welke vogel stuurde Noach weg om opzoek te gaan naar land?”. Kinderen moesten zoveel mogelijk dingen verzinnen waar ze dankbaar voor waren. Later op de middag was er nog een actief spel met paarden, ridders en prinsen. Aan het eind van de middag waren alle tien de liedjes aangeleerd en was het tijd om in de kerk zelf te oefenen. Jelle, de pianist van OpMaat, was nu ook aanwezig om enkele liedjes te begeleiden.

Veel mensen waren speciaal voor deze viering gekomen om de kinderen te horen zingen. Duidelijk was te zien met hoeveel

enthousiasme en energie de kinderen hadden geoefend onder de bezielende leiding van Ron, Irene, Arianne, Amy en Marije. Er werd mooi gezongen en de bewegingen werden goed meegedaan. Pastor Marco legde met zijn eigen vakantiegeld uit wat er precies werd bedoeld met het evangelie over de weduwe die haar laatste centen in de offerschaal wierp. De viering eindigde met 1000 dingen om dankbaar voor te zijn. Dit werd door de kerk beaamt met een daverend applaus. Tijdens de viering werd een collecte gehouden voor de stichting 22Q11 die zich inzet voor meer onderzoek naar deze ziekte.

Laten we Jezus vragen, “met Zijn genade en Zijn vergeving,” altijd om onze kerk te beschermen die “als een moeder, is heilig”, maar is ook “vol met zondige kinderen, zoals wij.” Dit was het gebed van paus Franciscus op de ochtendmis in het Casa Santa Marta. De Heilige Vader dacht na over de lezingen van de dag en concentreerde zich op de woorden van Jezus: “haar vele zonden zijn vergeven; want zij heeft grote liefde getoond. “