Paus Franciscus heeft alle gelovigen in de hele wereld opgeroepen de komende oktobermaand dagelijks de rozenkrans te bidden. Dat heeft het Vaticaan zaterdag, op het feest van de Heilige Aartsengelen, bekendgemaakt.

Image result for rosary

De Heilige Vader wil dat het Volk van God gedurende de Rozenkransmaand zich in een geest van boete verenigt in gebed om “de Heilige Moeder van God en de aartsengel Michaël te vragen om de Kerk te beschermen tegen de duivel, die ons altijd wil scheiden van God en onder ons”, aldus het Vaticaan.

Laten we Jezus vragen, “met Zijn genade en Zijn vergeving,” altijd om onze kerk te beschermen die “als een moeder, is heilig”, maar is ook “vol met zondige kinderen, zoals wij.” Dit was het gebed van paus Franciscus op de ochtendmis in het Casa Santa Marta. De Heilige Vader dacht na over de lezingen van de dag en concentreerde zich op de woorden van Jezus: “haar vele zonden zijn vergeven; want zij heeft grote liefde getoond. “

Op zaterdag 10 november zijn alle kinderen van de regio tussen de 5 en 16 jaar uitgenodigd om een aantal liedjes met koorbewegingen te leren.  Om 19.00  is er een eucharistieviering waarbij iedereen welkom is. De geleerde liedjes zullen tijdens de viering gezongen worden. Na de viering zal er gelegenheid zijn om onder het genot van een kopje koffie/thee en limonade na te praten. Alle kinderen krijgen een persoonlijke uitnodiging thuis. Mocht je nog vragen hebben, of heb je geen uitnodiging, maar wil je wel mee doen? Mail dan naar Angela (soppescholte@kpnplanet.nl, of 06-13424694).