3 juli 2019

Vormsel betekent vorm-krijgen: God geeft door zijn Geest een “vorm” aan ons leven, en dat houdt niet bij de vormselviering op maar is een levenslange ervaring.

Wij zullen samen zijn, met elkaar praten, kennis maken en werken aan de groei van ons geestelijk leven.

Bijeenkomsten kalender
vrijdagen 20.00 – 21.00, Emmaüsparochie, Uithoorn

4 oktober – Ontzag voor God

22 november – Vroomheid

13 december – Kennis

24 januari – Raad

28 februari – Sterkte

27 maart – Inzicht

17 april – Wijsheid

15 mei – Feest van de verzoening

19 juni – Vormselvoorbereiding

Zaterdag 20 juni, 19uur: VORMSELVIERING

Nadere info: pastores@emmaus-uithoorn.nl

Na maanden voorbereiding was het dan zover. Op zondag 26 mei mochten 18 kinderen hun Eerste H. Communie doen.

Daar zijn wij ontzettend dankbaar voor! Een dank aan de kinderen, aan de ouders en de catechisten en vrijwilligers die tot deze fantastische dag hebben bijgedragen!

Dank aan alle vrijwilligers die hebben bijgedragen aan deze FANTASTISCHE dag!

In het trefcentrum werden de liedjes ingestudeerd met bijbehorende bewegingen. Tussendoor waren er spellen en opdrachten. Er was een quiz met vragenals “Wie is de moeder van Kaïn en Abel?” en “Welke vogel stuurde Noach weg om opzoek te gaan naar land?”. Kinderen moesten zoveel mogelijk dingen verzinnen waar ze dankbaar voor waren. Later op de middag was er nog een actief spel met paarden, ridders en prinsen. Aan het eind van de middag waren alle tien de liedjes aangeleerd en was het tijd om in de kerk zelf te oefenen. Jelle, de pianist van OpMaat, was nu ook aanwezig om enkele liedjes te begeleiden.

Veel mensen waren speciaal voor deze viering gekomen om de kinderen te horen zingen. Duidelijk was te zien met hoeveel

enthousiasme en energie de kinderen hadden geoefend onder de bezielende leiding van Ron, Irene, Arianne, Amy en Marije. Er werd mooi gezongen en de bewegingen werden goed meegedaan. Pastor Marco legde met zijn eigen vakantiegeld uit wat er precies werd bedoeld met het evangelie over de weduwe die haar laatste centen in de offerschaal wierp. De viering eindigde met 1000 dingen om dankbaar voor te zijn. Dit werd door de kerk beaamt met een daverend applaus. Tijdens de viering werd een collecte gehouden voor de stichting 22Q11 die zich inzet voor meer onderzoek naar deze ziekte.

Laten we Jezus vragen, “met Zijn genade en Zijn vergeving,” altijd om onze kerk te beschermen die “als een moeder, is heilig”, maar is ook “vol met zondige kinderen, zoals wij.” Dit was het gebed van paus Franciscus op de ochtendmis in het Casa Santa Marta. De Heilige Vader dacht na over de lezingen van de dag en concentreerde zich op de woorden van Jezus: “haar vele zonden zijn vergeven; want zij heeft grote liefde getoond. “